FONTYS CAMPAGNE 

Welke opleiding kies jij?

Elke scholier komt in zijn laatste jaren middelbare school voor een belangrijke keuze te staan. “Wat ga ik studeren?” Bij Fontys Hogescholen Venlo lag de wens hun opleidingsaanbod meer onder de aandacht te brengen bij middelbare scholieren die op het punt staan een vervolgopleiding te kiezen. Fontys Hogescholen ontwikkelde samen met Viduro Marketing & Communicatie een strategisch communicatieplan. Daan werd samen met Teun den Dekker en Bart Engels gevraagd invulling te geven aan de creatieve uitvoering van de ‘Welke opleiding kies jij?’- campagne. Daan dook voor deze opdracht in de wereld van de middelbare scholier anno 2015, en zag al snel dat Whatsapp voor deze doelgroep het belangrijkste communicatiemiddel was. Ook viel hem op dat er weinig woorden en veel beelden werden gebruikt in de onderlinge, virtuele gesprekken van de middelbare scholieren. Uit Daan’s observaties ontstond het idee om, met Whatsapp emoticons als middel, elke opleiding een eigen beeldmerkje te geven. Elke opleiding kreeg een eigen set Whatsapp emoticons. Whatsapp gesprekken tussen middelbare scholieren stonden in zowel de online als de offline campagne uitingen van deze opdracht centraal. Dit in combinatie met sterke, authentieke portretten door Femke Hermans, van studenten die in het dagelijks leven studeren aan de Fontys Hogeschool Venlo. Daan’s creatieve bijdrage heeft geleid tot de alledaagse en tevens humoristische beelden, die deze campagne zo sterk laat aansluiten op de leefwereld van de middelbare scholier.

Fotografie Femke Hermans

SHARE