Levi's Pop-up closet 

Kartonnen vouwkast voor collectiepresentatie

Feit: redacties van fashion magazines worden letterlijk bedolven onder persmappen en promomateriaal. Feit: elk modemerk wil in de bladen staan. Feit: zelfs als je Levi’s heet en ‘s werelds bekendste spijkerbroekenfabrikant bent, kom je er amper tussen. Vraag: wat doe je? Antwoord: een pop-up closet laten maken door Daan de Haan. Naar een idee van de jongens van de Mortierbrigade – een Brussels reclamebureau – ontwierp hij een ogenschijnlijk eenvoudig kartonnen kast waar de Levi’s collectie in kon worden gepresenteerd. De Haan en consorten toerden in eigen persoon langs Vlaamse en Franse redacties om de closets af te leveren. Stomverbaasd, maar uiterst gecharmeerd van zo’n gevat en origineel idee, lieten ze de redactrices achter. Resultaat: een wereldwijde buzz op internet, prijzen in New York, volop aandacht voor Levi’s én hun nieuwe collectie in tientallen modebladen.

SHARE