Randstad infographic 

optimalisatie workforce Nedcar

Het matchen van werkzoekende en werkgever is maatwerk. Hoe groter het bedrijf, hoe complexer de situatie. Stakeholders met verschillende belangen hebben in dit proces stuk voor stuk hun eigen rol. Zo ook het geval bij een grote autofabrikant in het zuiden van Limburg. Vanuit Randstad kreeg Daan de vraag het complexe web van werkzoekenden, werving- en selectiebureaus, gemeenten, provincie en verschillende afdelingen binnen deze autofabriek in kaart te brengen. Daan organiseerde drie sessies om helder te krijgen op welke manier en via welke kanalen de in- en uitstroom van personeel verloopt binnen de desbetreffende organisatie. Dit resulteerde in een overzichtelijke infographic, die in één oogopslag zichtbaar maakt hoe de situatie binnen en rondom de autofabriek er vandaag de dag uitziet. Ook zijn de sterktes en zwaktes van alle stakeholders zichtbaar in het ontwerp van Daan. De infographic is dynamisch en daarom toepasbaar op elke nieuwe situatie. Dit geeft het management van de autofabrikant de mogelijkheid op elk gewenst moment de juiste beslissingen te maken wanneer vraagstukken over werving en selectie binnen de organisatie aan bod komen. Daan kroop voor deze opdracht niet alleen in de huid van ontwerper, maar fungeerde tevens als consultant om het totaalproces helder te krijgen.

SHARE