Venloverwelkomt 

vernieuwing citymarketing concept

Gemeente Venlo gebruikt al een aantal jaren het ‘Venlove’ concept om uiting te geven aan diverse citymarketing campagnes. Het idee achter dit concept was in eerste instantie dat het woord Venlo werd gekoppeld aan woorden als ‘verwelkomt’ en ‘verrast’, waardoor ‘love’ het verbindende woord werd tussen de stad en het desbetreffende thema. Vanuit Venlopartners kreeg Daan de vraag om het Venlove concept te herzien. Het concept was inmiddels verouderd en de uitvoering niet altijd even consistent. Samen met designer Jannie Schmitz, user interface designer Bart Engels en bureau Centagon bekeek Daan de huidige campagne en bedacht hij diverse nieuwe invalshoeken om het Venlove concept anders te benaderen, om het idee breder te kunnen inzetten. Daan ontwikkelde een uitgebreid huisstijlhandboek en een implementatieplan voor Venlopartners, om de campagne de komende vijf jaar voort te zetten met focus op content die past bij onder andere de promotie van evenementen, ondernemen in gemeente Venlo en winkelen in Venlo. Inwoners en bezoekers staan in de vernieuwde Venlove campagne centraal. Ook wordt duidelijk benoemt voor welke doelgroep een campagne wordt uitgerold. Bijvoorbeeld ‘Venloverwelkomt studenten’ of ‘Venloverwelkomst festivalbezoekers’. De woordspeling blijft behouden maar dankzij de bijdrage van Daan is de uitvoering eenvoudiger en consistent in te zetten voor diverse doelgroepen middels verschillende mediakanalen.

Fotografie Petra Lenssen en Richard Fieten

SHARE